-->

Çeviri

3 Nisan 2016 Pazar

Zuhal AKSOY Televizyon Dünyası Dizi Film Rüyası


Son zamanlarda gündemde olan televizyon kanallarındaki dizilerin gençler üzerindeki etkisi üzerinde durmak istiyorum. 

Toplumun ahlaki değerlerini korumak kimin görevi? Merak ediyorum şu Rütük ne işe yarıyor?

Tüm kanallarda dizi filmler,hemen her Ailelenin her akşam en büyük eğlencesi.Bu diziler özellikle gençlerin seyredeceği saatlerde yayınlanıyor ve ücretsiz olması en büyük sorun...Özellikle eğitim düzeyi gelişmemiş toplumlarda yayınlanan şiddet içeren, ahlaki değerleri eksik olan ( çok eşlilik gibi...) bu dizilerin daha geç saatlerde 
(ki, gündüz defalarca tekrarları olduğu için bu da çözüm değil) 
ya da şifreli kanallarda yayınlanmalıdır.Hangi filmi izlerseniz izleyin karşınızda havuzlu lüks villalar, lüks arabalar, konforlu lüks ofis mi, otel mi olduğu belirsiz kimsenin çalışmadığı, ofisler...Gayet şık ve güzel manken gibi kızlarla baba parasıyla ortalıkta dolaşan, partilerde, boğaz manzaralı restoranlarda boy gösteren, gençlerimizi hayal alemine götüren, ağız sulandıran görüntüler. Her film de mutlaka hastane sahneleri...Ve yine merak ediyorum, bu hastanelerin hiç mi hastası yok, ya da dizi filmdekiler rol icabı hastalanınca ki, çoğu zaman silahla yaralanma, ya da kasıtlı yapılan trafik kazasıdır ve doktorlar , hemşireler hep birlikte sedyeyi taşımak için perişan olurken, nasıl oluyorsa, hasta yakınlarına isimle hitap ediyorlar.
Ben özel hastane de olsa hiç bir hastanede böyle karşılanan hasta ve yakınları görmedim, bilmem dizi filmlerin dışında siz gördünüz mü? 
Tabi çok iyi tanınan, popüler bir politikacı, ya da sanatçı değilseniz.Ayrıca, Ben silah olmayan, gözlerini kırpmadan insanların vurulduğu dizi film de hiç görmedim
.Sanki su tabancası, her dizide mafya var. Herkes birbirinin arkasından bir şeyler çeviriyor.

Neden hiç bir filmde gençlere, insanlara örnek olacak olumlu davranış yok?

Bu filmler değil mi gençleri lükse, kolay yoldan para kazanma yollarını aramaya yönelten, silah taşımayı, kullanmayı doğal gösterip beyin yıkayan,kanıksatan? Uyanalım artık uykudan,hoş saatler değil, boş saatler.
..Tekrar soruyorum Rütük ne iş yapıyor? Tv., filmlerde rol alanların cepleri dolarken, reyting uğruna gençlerimiz zehirleniyor. Ülkemizde sağlıklı bir toplum istiyorsak, gençlerimizin iyi yetişmesini sağlamak zorundayız.
Bence ilk görev Devletin, daha sonra sevgili Anne Babaların, öğretmenlerin,pedagoglar , hangi görüşte olursa olsun, siyasi partilerindir. lütfen sesimizi yükseltelim, bu gidişe hep birlikte dur diyelim!..

Zuhal AKSOY/ KHA İ/ZMİR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder