-->

Çeviri

7 Ekim 2014 Salı

Marmaris'in tamirci kız kardeşleri


Muğla Marmaris'te oto tamircisi babaları Ramazan İblak'a yardım etmek için tamirhaneye gelen kızlar sonunda usta oldu. Akdeniz Üniversitesi Kimya Bölümü mezunu 25 yaşındaki Cemile ile lise öğrencisi 17 yaşındaki Fadime İblak, Muğla'nın sanayi sitelerindeki tek kadın tamircileri. Yaklaşık 40 yıl önce oto tamirciliğine başlayan Ramazan İblak (55), kızları Cemile ve Fadime'yi hem okuttu hem de oto tamirciliğini öğretti. Mesleği artık kızlarına bıraktığını açıklayan baba İblak, oğlunun da Denizli'de üniversitede otomotiv bölümünde okuduğunu söyledi. Kızlarının oto tamirciliğini çok sevdiğini kaydeden İblak, "İkisi de 6-7 yaşarından beri yanımda çalışıyor. Mesleği bıraktım ama kızlarım ve oğlumun devam ettirmesini istiyorum" dedi.

Klasik oto tutkunu
Abla Cemile, çocukluğundan beri oto tamirciliğine tutkusu olduğunu belirterek, "Kız kardeşimle bizim amacımız sadece oto tamir etmek değil. Son yıllarda bayan sürücü çok fazlalaştı. Biz de bayanların rahatlıkla sanayiye girip çıkmasını ve araçlarını tamir ettirmesini istiyoruz. Ben klasik arabalarla çok ilgileniyorum. Sık sık ağabeyimle birlikte klasik araba fuarlarına katılarak, neler takılmış nasıl yapılmış bunları inceliyorum. Ayrıca yakıt tasarrufuyla ilgili bir projemiz var" diye konuştu. Fadime İblak ise, dükkana gelen müşterilerin tamirhanede kadın gördüğü zaman şaşırdıklarını belirterek, "İşin zorluğu yormuyor ama çevrenin bakış açısı yoruyor bizi. Bazen kadın olduğumuz için ters bakışlarla bile karşı karşıya kalabiliyoruz ama ablamla birlikte hiçbir şeye aldırmadan işimizi yapıyoruz. Bayanlara tavsiyem, erkeklerin 'Siz yapamazsınız, oraya gidilmez' bakış açılarına takılmasınlar. Kadınların yapamayacağı hiç bir iş yoktur. Bayan müşterilerimiz arttı. Buraya bir defa gelen bayan araç sahibi diğer arkadaşlarına da tavsiye ediyor" diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder