Türk insanının dışarıda en çok tükettiği yiyeceklerin başında gelen TANTUNİ zincir markalarla büyüyor. Yılda 10 milyar liralık pazara ulaşanTANTUNİ kurumsal markalarla büyüyeceğini anlatan KAYA TANTUNİ Genel Müdürü Yusuf Kaya, “
İzmir’de 20 şubeye ulaşmayı hedefliyor. Bu alanda zincir markaların sayısının arttığını anlatan
KAYA TANTUNİ Genel Müdürü Yusuf Kaya“Girişimcilerin önemli bir bölümü
TANTUNİ sektöründe faaliyet gösteren restoranlara yöneliyor. Bu alanda da kurumsallaşan şirketler öne çıkıyor” dedi. Kaya Tantuni markasıyla franchise vererek büyüyeceklerini anlatan KAYA, girişimcilere şu tavsiyelerde bulundu:
SEKTÖR NASIL BÜYÜDÜ?
* Yapılan araştırmalar TANTUNİ en sevilen yiyeceklerin başında olduğunu gösteriyor.
* Her geçen gün sektöre yeni yatırımcılar giriyor,
TANTUNİ pazarı çeşitleniyor, restoran sayısı artıyor.
* Bu pazardaki zincir restoranların payı yüzde 10 seviyesinde.
* Yüzde 90’ı hala bireysel restoranlar şeklinde tüketiciyle buluşuyor.
* Türkiye’de 3 binin üzerinde TANTUNİ
büfesi var.giderek yaygınlaşmaya ve birer marka haline gelmeye başladı.
Türkiye’nin hemen hemen her iline franchise vererek girişimcilere fırsatlar sunuyor.
* Sektörde var olan çok sayıda işletme kapasitesini artırırken, sektöre çok sayıda yeni yatırımcı da girmeye başladı.
isim hakkı bedeli olarak 50 bin YTL talep etmekteyiz.*
* Royality bedeli olarak da cirodan pazarlama payı dahil yüzde 7 alınmakta.
* Bu yüzde 7 oranının açılımı ise yüzde 5 royality ve yüzde 2 pazarlama payı şeklinde gerçekleşmekte..
* Bu masraflar dükkanın durumuna ve metrekaresine göre değişkenlik gösterebiliyor.
* Bugün bir restoranın aylık giderleri arasında en yüksek kalem kira, personel ve işletme giderleri oluyor.
* Cironun yaklaşık yüzde 42’si kira, personel ve işletme giderlerinden oluşmaktadır.
* Malzeme gideri, satılan malın hammadde maliyeti demektir.
* Restoranda satılan ürün maliyeti toplam cironun yüzde 38’i civarındadır.
* Yatırımın ortalama geri dönüş süresi 24 ay ile 36 ay arasında değişmektedir
HEYECANLI VE HEDEF ODAKLI OLMALI
BU alana yatırım yapacak girişimcilerde aradıkları özellikleri de anlatan KAYA TANTUNİ Genel Müdürü YUSUF KAYA şunları söyledi: “Tüketicinin bir restorana gittiği zaman beklediği şeyler belli. Kalite, hijyen, güven ve uygun fiyat. Zincir restoran olduğunuz zaman toplu alımlardan dolayı uygun fiyat politikasını daha kolay sağlayabiliyorsunuz. Bunun yanında da zincir restorana yakışır şekilde hijyeninize ve kalitenize dikkat etmek zorundasınız. Tüketici de bunun farkında.
Yatırım yapacak girişimcilerin başta istekli, heyecanlı ve hedef odaklı olması bizi etkiliyor doğrusu. Bu işi hakkıyla yapabilecek yatırımcıları bulmak, belirlemek, marka değerimizi korumak açısından oldukça gerekli ve önemli. Diğer önemli unsurlar ise mağaza lokasyonu ve metrekaresi. Bizimle sıkı bir işbirliği içinde olmaları ve hizmet kalitesinden ödün vermeden işi sahiplenmeleri de bizim için oldukça önemli.”
BU BİR REKLAMDIR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder